17.02.2016

Klesstativ på 1-2-3

Hei!

Jeg heter Monica, og skal få vise dere hvordan dere enkelt kan lage ett fancy klesstativ på 1-2-3. 



La oss starte med begynnelsen, og ett ganske typisk scenario hjemme hos meg; 
Jeg finner frem ett antrekk. Jeg tar det på meg. Og tar det av meg. Så finner jeg noe nytt. Tar det på. Tar det av. 
Endevender klesskapet. Finner noe nytt. Tar det på og tar det av igjen.  
Og sånn holder jeg det gående frem til det sekundet jeg må løpe ut døra. Høres det kjent ut? 

Badet ser ofte, mildt sagt, bomba ut når jeg omsider sier meg fornøyd. 

Min kjære samboer har alltid vært en strukturert fyr, og hver kveld legger han frem klærne han skal ha på seg dagen etter. 
Det høres ut som en smal sak, men det krever tilvenning altså. 
Jeg velger også å tro at disse mennene har det en smule enklere enn oss damer. 
Men nok om det. 

For at JEG skulle klare å planlegge antrekk, så var jeg avhengig av at det skulle være oversiktlig. 
Samtidig måtte det ikke ta for mye plass. 

Resultatet ble ett klesstativ hengende fra taket. Det går ikke ut over gulvplassen, og rommet virker ikke mindre. 
Tvert imot faktisk. 

Det er virkelig gjort på 1-2-3, og det er tilnærmet gratis. 
Sånt liker jeg! 



Fremgangsmåte:

Du trenger en rundstokk (kosteskaft), to kroker, kjetting, avbitertang og evt. maling. 

-Kutt stokken i ønsket lengde, og mal den om du vil.
-Finn ut hvor høyt du vil stativet skal henge, og mål høyden derfra og opp til taket.
-Kjettingen skal henge dobbelt, så om du målte en meter, så trenger du to lengder på TO meter. Klipp av med avbitertang.
-Skru krokene fast i taket. OBS; Ikke skru de for langt fra hverandre. Stokken bør være minst 2 cm lenger ut på hver side. 
Så om stokken er 60 cm, så bør skruene skrus med en avstand på ca. 56 cm. 
-Finn midten på kjettingen, og snurr den en runde rundt stokken i hver sin ende. 
-Heng opp! 

Voila! Kjekt ikke sant?

Jeg har fortsatt litt å gå på, når det kommer til planlegging, men fy søren, så mye enklere det har blitt! 

Og en ting til, før jeg gir meg…
De små bildene er også hjemmelaget. 
De av dere som har barn, har sikkert noen hamaperler liggende å slenge. 
Hva med å lage ett hobbyverksted med hele hurven? 



Om dere vil se flere bilder, enten av dette, eller av andre ting jeg har gjort, 
så finner dere meg på Instagram under @interiorbonanza. 

Takk for meg så lenge :) Vi skrives kanskje igjen. 


Monica/ @interiorbonanza