28.12.2015

Konsollbord - Del 1

For en tid tilbake kjøpte jeg et grønt kjøkkenbord i min lokale gjenbruksbutikk.
Jeg har lenge vært på utkikk etter et bord ala dette for jeg har hatt lyst til å lage konsollbord.
Da altså ved å dele et bord i to og lage to små, koselige avlastningsbord.
Så tenkt så gjort;)
Selve sagedelen skal ikke jeg skryte på meg men jeg er flink til å assistere;)
Enkelte ting er både enklest og greiest å be mannfolka om å gjøre, så lenge de har forstått hvordan du skal ha det da;)
Men resten har jeg stått for, ide, design, fargevalg, pussing og maling.
Bordene har fått nye "rygger" for å stive de av og det samme har skuffen som opprinnelig var gjennomgående gjennom hele bordet.
Selve bordtoppen har blitt slipt og skurt med grønnsåpe.
Konsollbordet jeg viser i dag har jeg malt i fargen gustaviansk blå og det passer så fint inn på kjøkkenet i det ene trappetrinnet med den herlige Falsterbo tapeten fra Borge på bakveggen.
En gammel taburett har også fått seg et malingsstrøk.
Man kan fint pynte til jul med blått;)
I morgen viser jeg den andre delen av bordet....;) 






Farmors gamle lysestake stod alltid på kjøkkenbordet hennes.
Her i huset er den ofte på flyttefot men da innenfor kjøkkenområdet;)



Klokken var opprinnelig trehvit men en runde med sprayboksen fikset det;) 


 Slik så bordet ut FØR vi gikk løs på det med sagen...;)